crazy-ride-logo-svg

VOP

Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky autopůjčovny www.crazyride.cz od PS forwarding, s. r. o., Růžová 972/1, 110 00 Praha 1, IČ:07496567, DIČ: CZ07496567

Obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (pronajímatele) a kupujícího (nájemce). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Právní vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami výslovně upravené, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem. Je-li kupujícím spotřebitel (jiná osoba než podnikatel), řídí se též zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  1. Všeobecné obchodní podmínky zapůjčení vozidla
  • Minimálně řidičský průkaz skupiny B, praxe v řízení minimálně 2 roky.
  • Při zapůjčení nutno předložit dva platné doklady totožnosti (řidičský průkaz, občanský průkaz nebo pas), a bude pořízena jejich fotokopie jako součást smlouvy.
  • Havarijní pojištění vozidla je s 10% spoluúčastí nájemce (zákazníka), minimálně 10 000 Kč bez DPH za každou jednotlivou škodu.
  • Je zakázáno provádět jakékoliv úpravy na zapůjčeném voze (polepování, šroubování, vrtání apod.)
  • Škody na voze, které nelze odstranit (poškození, znečištění atd.), hradí v plné výši nájemce.
  • Při předčasném ukončení pronájmu vozu se nájemné nevrací.
  1. Platební podmínky při zapůjčení vozu
  • Každá potvrzená objednávka je závazná (zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) dle obchodních podmínek.
  • Odesláním objednávky se vyjadřuje souhlas s našimi obchodními podmínkami. Při předání vozu požadujeme vratnou kauci 10 000 Kč na případné škody nekryté havarijním pojištěním, poškození vozu či na uhrazení spoluúčasti na havarijním pojištění v případě nehody zaviněné zákazníkem (nájemcem).
  1. GDPR a ochrana osobních údajů
  • Vaše osobní údaje, které nám poskytnete, zpracováváme transparentně, korektně a v souladu s právními předpisy, zejména s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů – GDPR a zákonem o ochraně osobních údajů. Zaručujeme, že zpracování osobních údajů zabezpečujeme standardními postupy a technologiemi. V souvislosti se zpracováváním osobních údajů pravidelně kontrolujeme případná slabá místa, a zároveň vyhodnocujeme incidenty a používání takových bezpečnostních opatření, která lze rozumně vyžadovat, aby nedošlo k neoprávněnému přístupu ke zpracovávaným údajům. Přijatá bezpečnostní opatření pravidelně aktualizujeme.
  • Podpisem nájemní smlouvy vyjadřujete a udělujete nám souhlas se zpracováním Vašich osobních dat v nezbytném rozsahu pro půjčení vozidla.
  1. Předání a vrácení vozu v půjčovně
  • Vozidlo se předává v přesný čas dle objednávky a vrací se v čase dle zápisu v nájemní smlouvě.
  • Vozidlo musí být vráceno v odpovídajícím stavu, který náleží půjčenému stavu, vyjma ujetých kilometrů a odpovídajícímu opotřebení za ujeté kilometry nájemcem.
  • Vozidlo se vydává a vrací čisté. Při znečištění může být vyčištění zpoplatněno.
  • Vozidlo se vydává a vrací s plnou nádrží pohonných hmot. Není-li uvedeno jinak.
  • Převzetí vozidla a seznámení se s jeho zařízeními a obsluhou trvá cca 30 min. Proto je důležité s touto dobou při vyzvedávání vozu počítat. Stejně tak je nutné přizpůsobit čas vrácení vozu s rezervou cca 30 min. na jeho zpětnou kontrolu.
  • Pokud vznikly během doby pronájmu větší či menší škody, oznamte tuto skutečnost při vrácení vozu. Všechny zjištěné či nahlášené škody budou zapsány do nájemní smlouvy při vrácení vozidla.
  1. V případě poruchy vozidla
  • Všechny naše vozy jsou pravidelně servisované, ale i přesto může dojít k poruchám některých spotřebičů nebo jiných částí vozidla.
  • Pokud je to nezbytné, veškeré opravy a nákup náhradních dílů je možno realizovat pouze se souhlasem pronajímatele.
  • V případě souhlasu pronajímatele s danou opravou si nezapomeňte nechat vždy vystavit řádný účet, který Vám bude proplacen při vrácení vozidla.
  1. V případě nehody s vozidlem
  • V každém případě musíte volat policii a sepsat protokol o nehodě s nákresem postavení vozidla či vozidel a pořídit fotodokumentaci.
  • Poté volejte neprodleně pronajímateli, k řešení dalšího postupu v dané
  1. Storno poplatky
  • Od objednávky do 30-ti dnů před termínem zapůjčení – 1/3 z celkové ceny nájmu.
  • 14 – 30 dnů před termínem zapůjčení – 50% z celkové ceny nájmu.
  • 1 – 14 dnů před termínem zapůjčení – 80% z celkové ceny nájmu.
  • V den zapůjčení – 100% z celkové ceny nájmu.
  1. Parkování Vašeho vozu u nás zdarma

Pokud využijete služeb naší půjčovny, nabízíme parkování Vašeho vozu u nás zdarma. 

  1. Obchodní podmínky: Úvodní ustanovení

Smlouvu o nájmu dopravního prostředku (dále jen Smlouvu) sjednávají smluvní strany standardně na předtištěném formuláři pronajímatele. Konkrétní povinnosti a práva vyplývající ze smlouvy upravují i tyto Všeobecné obchodní podmínky pronajímatele, dále VOPP. Individuálně sjednaná ustanovení této Smlouvy mají přednost před VOPP. Pronajímatel se zavazuje přenechat nájemci dopravní prostředek k dočasnému užívání a nájemce se zavazuje zaplatit pronajímateli za tuto službu oboustranně sjednané a odsouhlasené nájemné ve stanoveném termínu. Předmětem nájmu je dopravní prostředek specifikovaný ve smlouvě o nájmu automobilu, a to včetně příslušenství a náplní (dále jen dopravní prostředek).

Dopravní prostředek předá pronajímatel nájemci v předem stanovené době a na předem stanoveném místě.

  1. Obchodní podmínky: Pronajímatel se zavazuje
  • Předat nájemci dopravní prostředek v technicky způsobilém stavu a k užívání určeném ve Smlouvě, a to společně s dokladem prokazujícím platně sjednanou pojistku POV a dokladem o registraci vozidla a povinnou výbavou.
  • Zajistit u dopravního prostředku provedení servisních prohlídek v servisním intervalu.
  • V případě nutnosti provedení opravy nebo servisní prohlídky v tuzemsku nebo zahraničí poskytnout telefonicky nájemci informace a závazné doporučení k zajištění opravy v autorizovaném servisu značky výrobce pronajatého dopravního prostředku.
  • Zajistit administrativní provedení likvidace nájemcem řádně nahlášených pojistných událostí.
  1. Obchodní podmínky: Nájemce se zavazuje
  • Používat dopravní prostředek výhradně k účelům, k nimž byl určen. Nájemce není oprávněn poskytovat auto klíč od dopravního prostředku třetím osobám. Nájemce nesmí přenechat dopravní prostředek do podnájmu třetí osobě, zatížit dopravní prostředek zástavním právem, užívat dopravní prostředek k provozování činností majících povahu taxislužby, k účasti na závodech, soutěžích, k tlačení či vlečení přívěsů nebo jiných aut a předmětů.
  • Bez písemného souhlasu pronajímatele nepřenechat řízení dopravního prostředku jiné osobě, nestanoví-li Smlouva jinou osobu při jejím uzavření.
  • Udržovat dopravní prostředek v čistém stavu, respektovat zákaz kouření v dopravním prostředku a pravidelně kontrolovat stav provozních náplní.
  • Neprodleně oznámit pronajímateli potřebu oprav dopravního prostředku, k jejichž zajištění se pronajímatel zavázal Smlouvou.
  • Dodržovat instrukce výrobce vozidla o řádném provozu dopravního prostředku.
  • Tankovat pohonné hmoty pouze u autorizovaných čerpacích stanic a uchovávat po dobu trvání Smlouvy a následujících 30 dnů po skončení smlouvy, pokladní doklady o nákupu PHM.
  • Zdržet se provádění jakýchkoliv změn na dopravním prostředku bez písemného souhlasu pronajímatele.
  • Na žádost pronajímatele přistavit dopravní prostředek na smluvené místo bez zbytečného odkladu, a to za účelem provedení kontroly, zda je dopravní prostředek řádně užíván v souladu se Smlouvou.
  • Přistavit včas dopravní prostředek k provedení opravy či servisní prohlídky a v potřebném rozsahu strpět omezení v užívání dopravního prostředku. Pokud nájemce neumožní včasné provedení servisní prohlídky dopravního prostředku, odpovídá za případnou související škodu v plném rozsahu.
  • Neprodleně oznámit pronajímateli, popřípadě Policii ČR (nebo orgánu konajícímu vyšetřování mimo území ČR v případě zahraniční cesty), každou škodu, která na dopravním prostředku vznikla a vznik této škody srozumitelnou formou zadokumentovat, zpravidla protokolem o nahlášení, nebo protokolem o vzniku dopravní nehody na společném evropském formuláři. V případě prodlení se splněním této povinnosti, nese nájemce plnou odpovědnost za škodu tím způsobenou.
  • V případě vzniku škody pronajímateli (odcizení dopravního prostředku, totální škoda, částečné poškození apod.) podílet se na likvidaci škody ve výši určené v položce označené „spoluúčast“, vyjma případů, kdy škoda vznikne v důsledku porušení Smlouvy ze strany nájemce. V takových případech je nájemce povinen uhradit pronajímateli škodu v plném rozsahu. Nájemce je povinen uhradit pronajímateli v případě poškození dopravního prostředku nájemné po celou dobu trvání opravy vzniklého poškození, vyjma případu, kdy takové poškození vznikne v důsledku prokazatelně nájemcem nezaviněné dopravní nehody, kdy náhradu škody uplatní pronajímatel do odpovědnostní pojistky viníka dopravní nehody.
  • Oznámit pronajímateli v průběhu trvání nájemní smlouvy písemnou formou veškeré změny na straně nájemce, např. změnu jména obchodní firmy, změnu sídla, změnu bydliště, změnu kontaktního telefonu, statutárních orgánů společnosti a toto ohlášení změn učinit bezodkladně.
  • V případě ukončení nájmu vrátit pronajímateli dopravní prostředek včas a v původním stavu v jakém jej převzal, s přihlédnutím k obvyklým opotřebením odpovídající ujetým kilometrům. Současně je nájemce povinen vrátit pronajímateli veškeré příslušenství včetně stavu PHM, se kterými byl dopravní prostředek předán nájemci na počátku nájemní smlouvy, není-li uvedeno jinak.
  • V případě, že bude dopravní prostředek pronajímateli vrácen znečištěný, odpovídat za případné poškození laku zjištěné po umytí dopravního prostředku. O takovém poškození bude nájemce informován pronajímatelem neprodleně po učiněném zjištění rozsahu poškození laku.
  • V případě odcizení nebo zničení dopravního prostředku neprodleně vrátit pronajímateli klíče a doklady od dopravního prostředku. V případě porušení kterékoli povinnosti zde uvedené, nese nájemce odpovědnost za škodu tím způsobenou a zavazuje se zaplatit pronajímateli smluvní pokutu ve výši 1% z ceny dopravního prostředku za každý den prodlení.
  1. Obchodní podmínky: Zapůjčení, užívání a vracení vozu
  • Nájemce bude dodržovat nejvyšší povolenou rychlost (v ČR 130 Km/h dálnice – 90 Km/h mimo město – 50 Km/h ve městě). Při překročení povolené rychlosti se vystavuje riziku postihu. Osobní údaje nájemce budou poskytnuty příslušným orgánům při řešení dopravních přestupků. V případě poškození vozidla po překročení maximální provozní rychlosti vozidla nebo zátěže, zodpovídá za způsobenou škodu nájemce.
  • Při provozování námi zapůjčeného vozidla bude nájemce dodržovat správnosti techniky jízdy a bere na vědomí, že při signalizaci jakéhokoliv problému na palubní desce vozidla je bezpodmínečně nutné vozidlo zastavit. O jakýchkoli technických závadách nájemce neprodleně informuje pronajímatele, se kterým najde optimální řešení vzniklého problému.
  • Vozidlo nájemce vrací vždy včas, ale nejpozději do hodiny uvedené ve smlouvě. Je možné, že ihned potom s vozidlem bude odjíždět další nájemce. V případě nedodržení termínu hrozí pokuta až do výše denního nájemného (výše je závislá na okolnostech a ušlém zisku při delším zpoždění).
  • Vozidlo vrací nájemce uklizené a čisté jako při převzetí.
  • Nájemce kontroluje průběžně hladinu všech kapalin před jízdou a hlavně v případech, kdy se jedná o více než jednodenní pronájem nebo po určitém počtu ujetých kilometrů. Hladina chladící kapaliny a oleje se nikdy nesmí nacházet pod minimem ani nad maximem na rysce, jinak hrozí nevratné poškození vozidla za nějž zodpovídá nájemce.
  • Nájemce nebude přetěžovat vozidlo. Po přetížení vozidla dojde k defektu pneumatik viditelnému na pohled (boule, propad kordu, popraskání běhounu). Za škodu na pneumatikách ať přetížením nebo jiným mechanickým zničením zodpovídá nájemce, a bude mu účtována v plné výši nových pneumatik. Maximální přípustnou váhu nákladu vám sdělí pronajímatel, je odvislá od typu vozidla.
  • Nájemce je povinný přizpůsobit jízdu a její styl vlastním zkušenostem, nákladu co veze a klimatickým podmínkám. Tyto veličiny jsou proměnlivé a při určité jejich kombinaci nemusí ani zkušený řidič osobního vozidla všechno zvládnout. Pronajímatel doporučuje zvážit, jaký jízdní styl nájemce zvolí, ať už kvůli bezpečnosti své, nebo ostatních účastníků silničního provozu.
  1. Obchodní podmínky: Ukončení nájmu
  • Smlouva se vždy uzavírá na dobu určitou. Nájemní vztah zaniká uplynutím sjednané nájemní doby, uvedené ve Smlouvě.
  • Pronajímatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit, zjistí-li, že nájemce užívá dopravní prostředek v rozporu se Smlouvou či těmito obchodními podmínkami anebo s jeho určením. Odstoupení od Smlouvy lze učinit i zasláním textové zprávy na mobilní telefon nájemce.
  • Nájemce je oprávněn Smlouvu vypovědět před uplynutím sjednané doby nájmu a vrátit dopravní prostředek i před uplynutím doby nájmu. Je však povinen zaplatit pronajímateli odstupné ve výši nájemného za dobu od ukončení Smlouvy do doby, kdy měl nájem skončit dle dohodnuté doby ve Smlouvě, pokud se strany oboustranně nedohodnou jinak.
  • Při ukončení nájmu je nájemce povinen předat dopravní prostředek pronajímateli v místě, kde jej převzal, pokud se strany nedohodnou jinak. Čas předání bude vždy upřesněn po telefonické dohodě.
  • V případě, že nájemce nepředá pronajímateli dopravní prostředek po skončení nájmu řádně a včas, je pronajímatel oprávněn pronajatý dopravní prostředek nájemci odebrat a oznámit orgánům činným v trestním řízení protiprávní jednání pronajímatele, přičemž veškeré náklady s tím spojené, jakož i odpovědnost za škodu na dopravním prostředku případně vzniklou, nese v plném rozsahu nájemce. Nad rámec toho, se nájemce zavazuje uhradit pronajímateli smluvní pokutu za každý započatý den prodlení s předáním dopravního prostředku pronajímateli ve výši 1% z pořizovací ceny nového dopravního prostředku a paušál za každý den půjčovného navíc a ujeté kilometry.
  1. Obchodní podmínky: Závěrečná ustanovení
  • Informace o službách a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. V případě zjevné chyby bude kupující bez zbytečného odkladu informován prodávajícím o skutečné ceně služeb, kterou není povinen přijmout. V případě zjevné chyby nevzniká akceptací objednávky prodávajícím kupní smlouva.
  • Obrázky u zboží mají pouze ilustrativní charakter a nemusí zcela odpovídat skutečné podobě věci.
  • Pro objednání služeb vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
    • objednávaných službách (objednávané služby „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
    • způsobu úhrady kupní ceny služeb, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaných služeb a informace o nákladech spojených s dodáním služby (dále společně jen jako „objednávka“).
  • Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko potvrzující odeslání objednávky. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
  • Kupující je povinen před odesláním objednávky potvrdit seznámení se a souhlas s těmito obchodními podmínkami. Bez tohoto souhlasu nebude možné objednávku odeslat.
  • Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané služby, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.
  • Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
  • Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství služby, výše kupní ceny) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
  • Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky kupujícího má platnost deset kalendářních dnů.
  • Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedené v objednávce kupujícího.
  • V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího, zejména pokud důvodu individuálních požadavků kupujícího dojde ke změně ceny uvedené na webovém rozhraní.
  • Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty.
  • Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
  1. Obchodní podmínky: Cena služeb a platební podmínky
  • Cenu služeb a případné náklady spojené s dodáním služby dle kupní smlouvy hradí kupující následujícími způsoby dle volby kupujícího:
    • v hotovosti v provozovně prodávajícího;
    • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího (dále jen „účet prodávajícího“);
    • bezhotovostně prostřednictvím platebního systému

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.7.2024 a v plném rozsahu nahrazují předchozí obchodní podmínky.